My best friend

Det här, det är min bästa vän. En vän som aldrig någonsin sviker. Alla mina hemligheter stannar hos henne, hon är min soulmate, min syster och föralltid min bästa vän. Vi tänker likadant, vi kan läsa varandras tankar och med bara en blick förstår vi vad den andra menar. Vi delar samma tankar, de är som om vi delar på samma hjärna. Jag har inte en enda hemlighet för henne och hon ingen för mig. Vi sitter och läser varandras dagböcker för varandra, vi skriver dagbok tillsammans, hur många vänner kan lita på sin vän så pass mycket? Jag känner mig aldrig obekväm med henne, aldrig någonsin. Finns inget som heter pinsam tystnad i vår vänskap. Man behöver inte prata, vi kan ligga i timmar utan att säga ett ord till varandra för att vi håller på med mobilerna eller datorn or whatever. Långa bussresor snackar och skriker vi, eller så sover vi på varandra. Eller så sitter vi bara tysta, de behövs liksom inget prat. Man känner inget behov av att behöva prata hela tiden. För man vet att personen inte blir uttråkad, man vet att hon är likadan och man vet att hon alltid kommer finnas kvar. För vi är de enda vi har. Jag älskar henne mest av allt på denna jord, skulle hon lämna mig här ensam så skulle jag inte vilja leva kvar. Jag vet att man bara brukar säga att man skulle ta livet av sig om sin bästa vän dog, men jag har verkligen seriös. Det skulle vara som om halva min själ och halva mitt hjärta slets ut. Vi två sitter liksom ihop, det finns inget som kan dela på oss. Vi är gjorda för varandra, till och med våra föräldrar säger att det verkar som om vi lever i vår egna lilla värld när vi är med varandra. Vi lever i vår egna bubbla, där ord inte är nödvändiga, där mna bara kan utbyta blickar för att få den andre att förstå. Det är så skönt, så jävla skönt att ha en bästavän precis som hon, för utan henne skulle jag föruttna bort och tillslut dö. Hon är min syster, min riktiga jävla soulmate och min andra halva.
Jag älskar dig Lina Andersson tills vi dör tillsammans, sida vid sida. 
 



Kommentarer
Postat av: Anaïs Wilson

Härligt med en bästavän!

2013-01-07 @ 09:44:23
URL: http://wakeupandlive.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0