Thailand 2013 Del 3

 
Det här är några bilder från när vi var på Surin Island. Det var så jäkla fint där och vi tog en speedboat dit som tog cirka 2 timmar och så snorklade vi eller jag snorklade inte. Men min familj gjorde, jag nöjde mig med att fota utsikten mest. Detta är inte alla bilder, långt ifrån. Men har inte orkat spara ner alla bilder än, haha. Tar sådan jäkla dit för det är så många. 
 
Men iallafall, vi tog en speedboat ut dit tillsammans med typ 20 andra. Ett franskt gäng som var kanske 3-4 familjer och sedan en holländsk kille i min ålder och hans mamma som skulle vidare till ett haj reservat( ! ) och sedan vår guide och hennes mamma och syster som var svenskar som var riktigt sköna. 
De franska gänget var sjukt jobbiga, de gnällde och var bara allmänt i vägen hela jävla tiden. När vi skulle åka in och äta lunch på en utav Surins tre öar så behövde vi åka longtale båt från speedboaten in till land och vi var ju jättemånga. Då går fransmännen i först och sätter sig längst fram i båten så ingen annan kommer förbi? Så pappa och de andra svenskarna började ju skrika på dom och dom fattade ju ingenting. Sedan innan vi åt lunch också så fick vi typ som "fika" och alla var ju i och snorklade. Men de ställde bara fram fikat tills alla skulle komma upp. Så gick pappa och jag fram i fören, då käkar fransmännens barn upp i princip allt fika. Så sjukt irriterande. 
 
Iallafall vi åt lunch inne på Surin island, någon thaibuffe som smakade si sådär haha. Men de var mysigt! Sjukt fint också så de gjorde inte så mycket, tänkte ändå bara på att fota så haha. Sen åkte vi ut till vår speed boat igen och åkte till det sista snorkling stället. Sen började vi dra oss hemåt, alla var sjukt trötta när vi kom hem. Men det var en jätte minnesvärd dag!!

Kommentarer
Postat av: leonor broberg

fina bilder

2014-03-25 @ 15:32:13
URL: http://leonorbroberg.blogg.se/
Postat av: Alice

jätte fina bilder och kul att det blev en lyckad dag trots fransmännen! :)

2014-03-25 @ 15:47:18
URL: http://pastellworld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0